|
Ліфти та ескалатори. Застосування, актуальність і розвиток виробництва.
|
Місце в ліфті і статус пасажира: де зв'язок
Пасажирський ліфт є важливим і досить корисним винаходом людства, згідно зі статистикою, в ліфті щодня переміщується 85% населення планети. Існують високошвидкісні, двоповерхові ліфти, здатні висаджувати пасажирів одночасно на декількох поверхах. У солідних установах і офісах ліфти призначені для перевезення великої кількості співробітників. Виявляється, заходячи в ліфт, людина швидко може оцінити соціальний статус інших пасажирів. Цей факт підтверджують спеціальні дослідження, проведені відомим психологом Ребекою Роусі. Експеримент проводився в найвищих будівлях австралійського міста Аделаїда, для отримання чіткого результату потрібно було виконати 30 спусків і підйомів. Дане дослідження проводилося за заявкою провідних виробників ліфтів. Результат експерименту, опитування офісних працівників і особисті спостереження психолога дозволили зробити певні висновки. В першу чергу варто відзначити, що пасажири, які входять в ліфт намагалися зайняти свою «нішу». Солідні чоловіки і жінки похилого віку намагалися проникнути вглиб кабіни. Як виявилося, це успішні, впевнені люди, що займають високий пост, що мають особливий соціальний статус в суспільстві. Середній ряд займали менш респектабельні співробітники, вони були значно молодше, але справа не у віці, їх соціальний статус був нижче, ніж у людей, що стоять в глибині кабіни. Біля дверей зазвичай шикувалися жінки та скромніші люди, які не вирішувалися проникнути вглиб кабіни. При виході дотримувалася субординація, попереду стоять пасажири, які ввічливо пропускали тих, хто стоїть за ними тимчасово звільняючи ліфт або поступаючись місцем. В ході досліджень Ребека Роусi з'ясувала особливості поведінки в ліфті, всі пасажири намагалися уникнути прямого погляду попутників, пасажири, які знову входять побіжно оцінювали поглядом оточуючих, ніхто пильно не розглядав один одного. Чоловіки намагалися ні на кого не дивитися, а жінки просто ковзали поглядом, ніби оцінюючи оточуючих. При наявності в ліфті дзеркала пасажири швидко спрямовували в нього усю увагу. До речі, в дзеркалі люблять себе розглядати не тільки жінки, а й чоловіки. Більшість пасажирів займали позицію очікування, погляди були спрямовані на монітор, що відображає інформаційне табло поверху, за допомогою якого пасажири контролювали переміщення. |